Products from

Diet´s Honigscheune

Beekeeper, Mülsen
Dieter Scharf
Dieter Scharf started Diet´s Honigscheune in 2011. Their farm is located in Mülsen, Sachsen.

Their farm

Ich betreue ca. 100 Bienenvölker im Landkreis Zwickau. Dabei bin ich gegen eine zu starke Massierung und halte meine Bienen auf ca. 10 Bienenständen.
In der Wandersaison bringe ich einen Teil meiner Völker in ertragsversprechende Trachten wie z. Bsp. : die Robinie /Akazie, Phacelia und in zu erwartende Spättrachten wie die Heide.
Ich halte meine Bienen zum Großteil in Beuten aus Holz, und habe einen eigenen Wachskreislauf aufgebaut.

Address
Neuschönburger Str. 10 b
08132 Mülsen
2011
Established in
1
full-time employee

Diet´s Honigscheune's professions and practices

Bees

100 hives

Buckfastbiene

Beekeeping methods

I practice transhumant beekeeping, I practise sedentary beekeeping

Diet

I feed my bees their own honey, I feed my bees sugar

Bee care

I use conventional treatments, I only use organic treatments

Treatment of the honey

Heating, harvest and cold extraction

Processing

I use honey in my other products

The other ingredients involved are : Hefe zur Metproduktion; Biotrockenfrüchte & Bionüsse für Specials

My ingredients come from a national supplier

Organic ingredients, local ingredients (less than 150 miles)

This information has been declared by the Producer.